Söndag 1/11-09





Så när jag äntligen får för mig att skriva lite här så är blogg.se superslött!
Jaja, jag lyckades logga in till slut i alla fall :)

Hej allihopa! Jag är så fruktansvärt dålig på att blogga, men men...
Vad har hänt sen sist då? Inte mycket. Bara varda´!
Jag jobbar ju varje dag mellan 8 och 17 och sen händer det väl inte så mycket mer.
Vi har väl varit ute lite granna och gått på hike och vi har varit till Anchorage och Soldotna några gånger.
Vi har köpt en soffa i alla fall... En tre sits, dom två yttersta sitsarna är recliners och den i mitten kan fälla ner ryggstödet så det blir som en bricka. Jag är riktigt nöjd med soffan. Superskön!

Ah, Idag snöar det här, men bara lite! Det är första snön! Det har varit minusgrader flera dagar så marken är ju frusen redan så snön ligger kvar också.

Åh jag måste ju berätta! Häromdagen när jag var till affären så gick jag där och tittade... och vad såg jag??
Jo, ANNAS PEPPARKAKOR!!! Med svenska flaggan på och allt! Jag vart så himla glad! Jag tog ett paket och tittade inte ens på priset, dom var förmodligen svindyra, haha!
Så nu har jag Wasa delikatess bröd och pepparkakor i skåpet :)

Om två veckor har jag varit här i 1 år! Jag kan inte fatta att tiden gått så fort.
Jag måste väl säga att jag längtar hem en hel del. Speciellt nu när det är jul och allt snart.

Jag har varit förkyld i typ 2 veckor. Eller först var jag riktigt förkyld i en vecka men sen har mitt halsont inte gått över än. Fast idag känns det faktiskt bättre.

Oki jag vet inte mer vad jag ska skriva. Jag skriver mer snart men nu har jag iaf skrivit lite ;p Ni får lite bilder i alla fall.
Hej å hopp gummisnopp!


Här jobbar jag. Det där är ett träd och blommor som jag målade på väggen! En fågel och en ekorre okcså! Gus så kul det var! Kanske inte det finaste trädet men det ser väl iaf kanske ut som ett träd :)



Typ en månad sen när vi var ute och gick. Det rinner som en liten fors uppe från bergen men den är så grund så man kan korsa den hur som helst med gummistövlar. Vi gick väl uppströms ett par km. Helt plötsligt såg jag laxar simma omkring :) Forsen mynnar ut i Kenai Lake, det är det ni ser på bilden.



Det här var i fredags, jag var ute med några barn. Det ser ut att vara hygglo skönt ute men det var svinkallt. Ni ser också Neils mammas Cadillac, det är den jag brukar låna. Den är så fruktansvärt skön att köra!



Här är Alta, bäbisen vi tar hand om... hon blir 3 månader den 9e.






Kommentarer
Postat av: Jessica Strand

Skönt att höra att det är bra med dig Anna!

Sköt om dig!

Kram =O)

2009-11-02 @ 16:47:40
Postat av: Yvonne Stenmark

Hej lilla gumman !!

Fina bilder du hade,hoppas allt är bra med dig.

Allt är som vanligt här hemma.

Men något som fattas... DUU !!

Jag saknar dig,vill att du kommer hem snart.

Men men,jag hoppas du trivs..

Många kramar till dig från Moster Yvonne

2009-11-02 @ 18:25:16
Postat av: anita

Jag saknar dig oxå,vill att du kommer hem NU.

Ingen har samma sjuka humor som du och jag så det är inge roligt här.

Kramar

2009-11-03 @ 09:45:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0