Mandag 16/5

Arrrrgh! Aldrig kommer jag mig for att skriva har, men jaja, jag skriver nu iaf :)

Mandag morgon och jag ar hos neils mamma. Det ar stralande solsken ute men fortfarande kyligt, klockan ar bara 9 dock.

Ok sa i lordags kvall var vi till Exit Glacier, det ar typ 2 mil harfran. Det var riktigt haftigt. Dom hade satt upp skyltar sa man kunde se hur mycket isen hade smalt de senaste... 200 aren eller sa. Otroligt vad fort den har smalt.


Det var sa otroligt fint pa vagen dit. Man aker som typ i en dalgang, brevid resurrection river...  se sjalva




Ahhh, ja just ja... Dom har ju kollibrin har! Otroligt!
Haromdagen nar jag satt pa altanen i solen sa horde jag nagonting alldeles ovanfor mitt huvud, det lat som en jattestor insekt av nagot slag. Jag duckade och vart skitradd men jag vander pa huvudet och ser en liten liten liiiiiten killibro sta still i luften. Amaaazing! Jag har aldrig sett en kollibri forut. Dom kommer tydligen hit i Maj och stannar i tva manader och sen flyger dom val tillbaka till sydamerika tror jag. Neils mamma matar dom, man blandar socker och vatten och kokar det sa sockret loses upp... Sen har dom speciella kollibri matare som dom haller vatskan i. Ja ni kanske ser sjalva pa bilden... Ja jag vet, superdalig bild  men det ar den basta jag har an sa lange. Dom ar sa himla sma och snabba, helt otroligt.


Ok jag har val inte sa mycket mer att beratta just nu... tror jag :P
Allt ar bra annars faktiskt. Det borjar bli riktigt gront har nu i alla fall. Det ar fortfarande snohogar kvar i skuggan...
Men det ska val smalta sa smaningom :)
Nu ska jag prata med mamma for hon dok upp pa skype.
Kramar


Kommentarer
Postat av: Jessica Strand

Bra, att det är bra med dig!

Kul att gå in& läsa på din blogg!

Kramen =O)

2009-05-19 @ 06:40:45
Postat av: Fredrik

Så sjukt vackert det är, och riktigt häftigt med en kolibri. Exit Glacier, varför heter den så? =) Läskigt hur fort det smälter.

Sköt om dig, och hoppas sommaren kommer till Alaska snart!

2009-05-19 @ 11:38:37
Postat av: Anonym

Nu var det ett tag sen du uppdaterade här Anna...

Hoppas allt är bra!

=O)

2009-06-01 @ 20:43:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0