Fredag 8/5



Pa vagen hem fran Anchorage igarkvall vid 21-tiden.


Hej hej!

Klockan ar snart 9 pa morgonen har. Jag vaknade vid 8 men jag ar trott. Jag lag och laste igar till efter 2, Nora Roberts, Blue Smoke. Det ar min andra bok pa engelska. Den forsta var Steven King, Rose Madder. Jag trodde det skulle ta evigheter att lasa en bok pa engelska men det gar lika fort som att lasa pa svenska.

Igar var vi till Anchorage och kopte en batmotor, jatteskoj! :P
Ok, det var i alla fall kul att fa komma bort fran bear lake road och seward for en dag.
Bilresan till Anchorage ar sa otroligt fin. Nu har ju nastan all sno smalt ocksa, fast inte uppe i bergen forstas.
I Anchorage var det riktigt fint, bjorkarna var pa vag att sla ut och det var mycket varmare an har, Jag forstar inte riktigt hur det kan vara tidigare dar da det ar mer norrut an seward, men men...

Vi var hem till farbrorn som hade motorn och medans jag star dar pa hans uppfart och glor sa tittar jag pa hans cheva van och tro det eller ej, men pa stotfangaren i bak sa sitter det tva klistermarken pa det ena star det "SVERGIE" och det andra "SKANE" :) Jag vart alldeles till mig och det visade sig att hans svarmor var svensk och hans foraldrar var fran Norge... Varlden ar val allt bra liten iaf. Han pratade ingen svenska eller norska vilket var lite synd.

Efetr det sa akte vi till Fred Meyer och handlade mat. Fast dom har allt mojligt dar men Neil hade sa ont i ryggen sa han ville bara ut darfran sa jag  fick aldrig ga och titta pa nat annat an mat, blaaaah!
Sen bar det av till Arbys, typ en snabbmatkedja... :P Jag at en umm... hamburgare fast med tunnskuret kott och cheddarost i och mozarellasticks, det var supergott! Jag maste passa mig sa jag inte gar upp i vikt igen :P Det blir en hel del skitmat kan jag ju tala om.

Ah just ja, vi sag sa himla manga algar efter vagen... dit och hem. Det ar sa otroligt mycket algar har. Man ser dom hela tiden. Harom kvallen var det tva algar pa hans foraldrars tomt och en dag var det en ko och kalv dar ocksa. Dom kommer jattenara och alla hundar i omradet blir som tokiga, fast det verkar som om algarna inte bryr sig ett dugg.

Fa se nar jag far se en bjorn... Dom har ju vaknat nu iaf.

Oki doki, nu ska jag fixa till mig. Ska snart ivag och passa kids. Kanske det blir en tur med baten senare ocksa.

Kramar

Kommentarer
Postat av: Evelina

Det lät som en händelserik dag du. Kul! Akta dig för björnarna!!!! Gå inte ut i skogen!! Kramar

2009-05-08 @ 22:36:21
URL: http://schme.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0