Tisdag 11/8

Hej hej!

Ingen babysitting idag :) Känns ganska skönt faktiskt. Förra veckan tog jag hand om bäbisar, hundar, katter och tonåringar själv, eftersom Neils föräldrar var till Fairbanks.

I alla fall så hikade vi upp på Mt Marathon i Söndags, som ligger alldels  intill Seward. Det var riktigt kul Det var riktigt brant uppför men vi tog det ganska lugnt.  Det var helt otroligt vackert där uppe.
Det var meningen att vi skulle gå till ett vattenfall där uppe men medans vi stod och tittade på utsikten så var det ett annat par som passerade. Killen kom tillbaka efter 30 sekunder senaret och frågade om vi ville se en svartbjörn,  Vi skyndade bakom krönet men den var redan borta, så det var ju synd. Dom hade sett den bara kanske 100 meter från där vi var.
Så åter igen vart det lite läskigt... Vi skulle gå precis där björnen hade varit. Det andra paret gick en anna stig så för dom var det väl ganska lugnt.
Vi fortsatte i alla fall, men vi vände precis där dom sett björnen för det vart så jäkla snårigt och så. 
Vi gick tillbaka och Neil letade guld med metalldetektorn och jag gick runt och tog kort på diverse blommor och sånt :)

Imorse tog jag en snabb promenad på 45 minuter, kändes riktigt bra. Jag såg en massa  vilda jordgubbar efter vägen så när jag kom hem tog jag en kasse och en liten burk och gick ut och plockade jordgubbar :) Jag var väl ute i två timmar eller så och när jag kom hem kokade jag jordgubbssylt! Vette fan hur det blev dock, haha!

Nu sitter jag här med min kaffekopp och mina älskade ciggisar! Suck... Vet inte riktigt vad jag ska hitta på. Det är mulet ute men jag tror det är dimma från havet och det brukar försvinna framåt eftermiddagen... Hehe, samtididgt som jag skriver detta så tittar faktiskt solen fram :) Får väl gå ut och sätta mig då kanske... Bättra på brännan lite :P

I alla fall... om någon vill ringa mig.... Så har vi nytt hemtelefonnummer, jag tror inte att det är så farligt dyrt att ringa från sverige och hit, det är värre för mig, typ 10kr/min eller så... 1kr/min för er, typ... tror jag, jaja.... Säg till på msn eller via mail så får ni mitt nummer. Skulle vara så kul att höra ifrån nån någon gång. Det blir ju lite ensamt...

Oki, bilder från i söndags...

Utsikt från Mt Marathon, båthamnen i Seward.


Resurrection Bay och Seward.


Resurrection Bay och vad nu dom där blommorna heter, fireweed på engelska iaf.


Utsikt in åt land, det är en liten sjö i mitten där, det är Bear Lake. Vi bor ju på Bear Lake road, så det är nära huset där jag håller till :)


Fint va? Släng dig i väggen FREDRIK! :))) Jag tror jag ska bli proffsfotograf också!


Andra sidan bukten, det ligger typ nån torrdockning för båtar där och ett fängelse i dalen men det syns inte. Stranden där är riktigt fin, brukar åka dit och strosa lite :)


Kommentarer
Postat av: Evelina

Jag tycker du skulle bli proffsfotograf, det skulle jag vilja bli. Shit vad fina bilder! Jag ska nog köpa en ny kamera snart iaf, och då kan ju du följa med och göra det tycker jag! Jag har försökt ringt dig, men ser nu att du hade nytt hem tel nr. Hör av dig till mamma om du ser detta. Hon är orolig! Kraam

2009-08-12 @ 10:35:43
URL: http://schme.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0