Uppdatering!!!!

Ummm, ok... Jag har ny dator så kanske jag kan hålla er lite uppdaterade nu ;P
Jag ska i alla fall försöka.

Hela sommaren har faktiskt varit hygglo bra. Vi har varit ute och vandrat, vaskat guld och fiskat en hel del. Jag har inte suttit vid datorn mycket alls, bara kollat email och pratat med mamma på skype :)

Jag tänkte lägga in lite bilder (har massvis) och skriva lite till bilderna i stället.
Tyvärr så har jag ingen bild på det senaste roliga som hände... Härom dagen så nar vi var på väg till Neils mamma så bara en 200 meter från vårat hus såg jag något svart stort i diket, det var en SVARTBJÖRN!!! Jag vart ju alldeles till mig och började prata på både svenska och engelska samtidigt, haha! Vi åkte upp jämsides med den och den gick upp på vägen och lufsade lite sakta, han tittade upp på mig flera gånger... Det var riktigt coolt! Men så klart hade jag ju inte kameran redo, blah!

Ok... bilder var det ja!

Magiskt!!! Tonsina River, vi var ute och vaskade guld, vi fick gå typ 3km innan vi kom fram. Det var otroligt vackert där! Jag var helt tagen, Det var grunt alldeles kristallklart vatten, turkos skimrande... 



Gary, Neils styvpappa vann en uppblåsbar kajak i en golftävling, han gav den till oss så vi provade den en varm dag i Kenai Lake. Ja herre gud, det var ju katastrof i början när vi skulle paddla, vi åkte runt runt, haha! Det var lite läskigt i början för man vill ju inte gärna ramla i, visste ju inte hur stadig den lilla kajaken var och vattnet är svinkallt! Det kommer ju vatten från glaciärer till alla sjöar här, så därför blir det riktigt kallt.
Samma dag så hade vi legat på stranden vid Kenai Lake, det var så jäkla varmt och kaxiga jag sa att jag skulle doppa mig, att jag ska minsann visa dig hur vi gör i Sverige.... haha! Jag gick upp till låren och fy fan va kallt det var! Ingen viking i Annapanna heller! Inget dopp!



Solnedgång Resurrection River en kväll efter vi varit ute och vandrat...


Vi var ute en dag med Lucas, Neils systerson och letade guld... Vi var vid resurrection river typ, det var en bäck eller fors... eller vad det heter, CREEK, som kom ner från ett berg och vi vandrade upp där. Jag tyckte jag skulle leka get och klättrade upp på den där stora stenen :P



Slutet på en 5 timmars hike! Jag behövde en liten paus :) Resurrection River Trail är det i alla fall, riktigt mysigt vid den där lilla bäcken.




Ok så vi skulle bara ut och knalla lite i skogen för att få lite motion så vi började knalla upp för en stig där det stog att
det skulle vara en gammal guldgruva 5 km in skogen, vi hade inte en tanke på att gå hela vägen. När vi hade gått en halv km så började det gå uppför, det vart riktigt jobbigt och mina ben värkte som fan. Varmt som attans var det också och flugor till tusen. Vi tog en liten paus, drack vatten och sprejade på oss anti-jävla-flugor och myggmedel :)
Vi sa att ok vi kan ju fortsätta en liten bit till...
Neil hade gps med sig så vi visste hur långt vi hade gått hela tiden. Det gick uppför hela tiden, inte klokt... mina ben slutade i alla fall att värka, dom domnade väl bort, haha!
Ok så efter 2 km så sa vi att nu kan vi ju lika gärna gå hela vägen, vi trodde det skulle plana ut men ack så fel vi hade!
Det blev bara värre och värre! Fick hjälpa till med händerna ibland för att ta sig upp. 
4 km... "we cant turn around now that we´ve come this far" Så vi fortsatte.
Ok, sista kilometern planade det ut, vi hade klättrat upp för ett berg högt upp, och vi kom till en dal mellan två bergkedjor typ. Det öppnade upp och det var bara låg vegetation, det var helt otrolgt vackert! Man såg vattenfall lite här och var... ja herregud! Det tog drygt 3 timmar att komma upp. Gruvan var inte mycket att se alls, det var övervuxet och flugorna var så jobbiga, så vi vilade i 10 minuter och sen började vi gå tillbaka. Ugh! Det gick nerför så himla länge, jag fattade inte hur jag hade orkat gå uppför... Det tog dryga 2 timmar att komma ner.
Ja, vilken hike, men kul var det. Jag var riktigt stolt över mig själv efteråt. Men det var nog första och sista gången jag gick uppför den där leden :)


Halvägs upp!









Här är 2 av barnen jag tar hand om varje dag, dom sitter ute på altanen och äter lunch.
Laine och Adison, tyvärr så flyttade Adison för en vecka sen.



Jag på väg upp till Exit Glacier








Här är Travis, Neils systerson som bor hos Neils föräldrar, med hans nya pickup och cross  Jag tog det en kväll nere vi affären, han tror han är så cool, 16 år gammal.... hehe.


Kommentarer
Postat av: Jessica Strand

Kul att du uppdaterad sidan!

Fina bilder! :-)

Men visst måste du väl ha gått ner en hel del i vikt?

Kram från Svanby =O)

2009-08-03 @ 21:22:26
Postat av: Kusin Fredrik

Kul att du börjat skrivit lite igen. :)

Bilden på Resurrection River är ju helt fantastisk på alla sätt och vis. Du har talang!

Fan vad häftigt det skulle vara att hälsa på nån gång :) Sköt om dig!

2009-08-03 @ 23:39:56
Postat av: cecilie ♥

ny video i bloggen där jag sjunger (: kika gärna in och säg vad du tycker! ♥

2009-08-03 @ 23:53:06
URL: http://ceciliesjostrand.blogg.se/
Postat av: Emma

Godnatt på dig! =) Hoppad du haft en bra dag!

2009-08-04 @ 00:09:05
URL: http://ilovenutmeg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0