Odie...



... är Neils föräldrars lilla dvärgspets.... Riktigt söt liten sak som alltid får vara lös ute och han är riktigt kaxig. Alla hundar på gatan där dom bor är lösa och alla kommer överrens, dom har ju bildat flock.
Igår kväll ringde hans mamma vid 19 tiden och Odie hade blivit attackerad av en stor hund från en anna gata, hunden hade kommit in på deras tomt och antagligen hade dom väl börjar fajtas.
I alla fall så hade Odie legat livlös och knappt andats efteråt. Dom åkte till veterinären i Soldotna som är ca en och en halv timmes bilfärd härfrån...
Dom ringde vid 22 tiden igår kväll och Odie var i dåligt skick, hans temp var låg och huden var punkterad på flera ställen efter bett. Dom var tvungen att lämna honom där, veterinären sa att dom närmsta 24 timmarna var kritiska men om han var en tuff liten sak och kämpade så kanske han skulle överleva ;( Usch! Jag är så ledsen... Jag hade börjat tycka om den där lilla saken så mycket!
Jag har haft svårt att sova inatt... Lilla vovven... Jag hoppas han klarar sig!
Inte nog med det, dom avlivade Dingo, deras andra hund för bara några dagar sen, han var 14 år gammal dock och hade svårt att gå, se och höra... Men det var riktigt tufft för alla.
Fy...
I alla fall så ska jag åka dit tidigare idag, så hans mamma får sova lite eftersom dom kom hem sent....
Nu måste jag gå... Jag skriver mer och berättar hur det går med vovven.


Kommentarer
Postat av: Evelina

Stackars lilla vovven! Hopaps han klarar sig. Kul att se att du uppdaterar här. Vi vill ju veta vad som händer och sker! :)

2009-08-27 @ 11:10:31
URL: http://schme.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0